SZKOŁA

UCZNIOWIE

RODZICE

STRONA PATRONA

PROJEKTY

Przedmiotowe Systemy Oceniania

 

Przedmiotowy System Oceniania z biologii.

 

Realizuje mgr Jadwiga Fornal nauczyciel biologii w Gimnazjum w Łosiowie

Kontrakt z uczniami:
1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości i dostosowania wymagań do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.
2. Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia.
3. Każdy uczeń powinien otrzymać w ciągu semestru minimum 4 oceny.
4. Prace klasowe, krótkie sprawdziany, odpowiedzi ustne i zadania domowe są obowiązkowe
5. Jeśli uczeń opuścił pracę klasową z przyczyn losowych, to powinien napisać ją w ciągu tygodnia
od dnia powrotu do szkoły.
6. Uczeń może poprawić ocenę z pracy klasowej w ciągu dwóch tygodni od dnia oddania
sprawdzonych prac, poza swoimi lekcjami podczas konsultacji z biologii.
7. Przy poprawianiu prac klasowych i pisaniu w drugim terminie kryteria ocen nie zmieniają się, a
otrzymana ocena jest wpisywana do dziennika.
8. Uczniowie pisząc pracę klasową są zapoznani z punktacją za poszczególne zadania.
9. Krótkie sprawdziany mogą obejmować materiał z ostatnich trzech tematów lekcyjnych.
10. Uczniowie nieobecni na krótkich sprawdzianach piszą je możliwie w najbliższym terminie
11. Krótkie sprawdziany, odpowiedzi ustne i zadania domowe nie mogą być poprawiane.
12. Nie ma możliwości poprawiania ocen tydzień przed klasyfikacją.
13. Nie ocenia się uczniów do trzech dni po dłuższej nieobecności w szkole.
14. Uczeń, który opuścił więcej niż 50% lekcji, nie może być klasyfikowany z przedmiotu
15. Każdy uczeń ma prawo do zaliczenia mu dodatkowych ocen za wykonane prace nadobowiązkowe.
16. Uczeń ma prawo dwukrotnie w ciągu semestru zgłosić nie przygotowanie do lekcji lub brak zadania domowego (za brak zadania uznaje się brak zeszytu).
17. Uczeń ma prawo odwołać się od oceny końcoworocznej zgodnie z postanowieniami statutu.


Formy aktywności:
1. Prace klasowe (l h)
2. Sprawdziany (l5min)
3. Odpowiedzi ustne
4. Praca domowa
5. Ćwiczenia praktyczne
6 Praca w grupie
7. Aktywność i pilność
8 Praca nadobowiązkowa
Obszary aktywności ucznia.
1. Kształtowanie pojęć przyrodniczych - sprawdzanie stopnia zrozumienia.
2. Rozwiązywanie zadań praktycznych - stosowanie odpowiednich metod, sposobów wykonania
i otrzymanych rezultatów.
3 Prowadzenie rozumowań.
4. Precyzyjność stosowania języka biologicznego.
5 Stosowanie wiedzy przyrodniczej w sytuacjach praktycznych
6. Aktywność na lekcji.
7. Praca w grupach.
8. Pilność w przygotowaniu się do lekcji i odrabianiu pracy domowej.
9. Wkład pracy ucznia
 

powrót

 

(C) Copyright 2006 Gimnazjum w Łosiowie

Strona główna | Przydatne linki| kontakt