SZKOŁA

UCZNIOWIE

RODZICE

STRONA PATRONA

PROJEKTY

Statut Gimnazjum w Łosiowie im Polskich Noblistów.

 

ROZDZIAŁ II

 

Cele i zadania szkoły

 

§ 2. Gimnazjum realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Dz. U. z 1996r. Nr 67 póz. 329 oraz o przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie, a w szczególności:

1.  wprowadza ucznia w świat nauki poprzez stworzenie warunków do poznania różnych dyscyplin naukowych na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie,

2.  rozbudza i rozwija indywidualne zainteresowania ucznia poprzez stosowanie aktywizujących metod pracy z uczniem dostosowanych do jego potrzeb i możliwości,

3.  wprowadza ucznia w świat kultury i sztuki poprzez poznawanie dziedzictwa kultury narodowej i uczestnictwo we współczesnym życiu kulturalnym,

4.  rozwija umiejętności społeczne ucznia poprzez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej oraz uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej.

§ 3. Szkoła opracowała Misję Szkoły i Wizję Szkoły. Stanowią one integralną część oferty edukacyjnej, a osiągnięcie zawartych w nich założeń jest jednym z głównych celów.

§ 4. Misja Szkoły.

Nasza misja to wyrównanie szans edukacyjnych ucznia ze środowiska wiejskiego, to skuteczne wspieranie ucznia w jego wszechstronnym rozwoju, to edukacyjne uczestnictwo w osiąganiu przez niego postaw i umiejętności człowieka, traktującego swoje życie (wykształcanie) w sposób odpowiedzialny, twórczy i nowoczesny, refleksyjnego i poszukującego doskonałości w tym celu, aby wybrał on drogę życiową (zawodową) na miarę swoich potrzeb i możliwości.

Jesteśmy szkołą:

·       bezpieczną

·       otwartą na potrzeby środowiska uczniowskiego i rodziców

·       szanującą prawa i godność uczniów, rodziców, nauczycieli

·       zmierzającą do wysokiej jakości pracy

·       uczącą się

·       wyzwalającą postawy twórcze

·       wychowującą do odpowiedzialności

·       otwartą na współpracę ze środowiskiem edukacyjnym i nie tylko

§ 5. Do zadań gimnazjum w szczególności należy:

1.  ustalanie przez zespoły nauczycielskie szkolnego zestawu programów nauczania uwzględniającego możliwości uczniów, bazę szkoły, potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego,

2.  informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w zdobywaniu wiedzy,

3.  zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi oraz szczegółowymi zasadami oceniania wyrażającymi się:

·       jawnością oceniania,

·       prawem ucznia do poprawy oceny,

·       prawem ucznia i rodzica do poznania uzasadnienia oceny,

·       prawem ucznia do wcześniejszego poznania terminów pisemnych sprawdzianów,

·       prawem ucznia do decydowania o terminach sprawdzenia jego wiedzy,

·       obowiązkiem ucznia do poddania się sprawdzeniu jego wiedzy,

·       obowiązkiem nauczyciela do wglądu uczniowi i jego rodzicom ocenionych prac kontrolnych,

·       obowiązkiem nauczyciela obniżania wymagań edukacyjnych wobec ucznia na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej,

·       obowiązkiem nauczyciela dotyczącego informowania rodziców i uczniów o przewidywanych ocenach okresowych i końcowych na tydzień przed klasyfikacyjnymi posiedzeniami rady pedagogicznej, a o przewidywanych ocenach niedostatecznych na miesiąc przed radą pedagogiczną w formie pisemnej

4.  stałe diagnozowanie sytuacji wychowawczej środowiska rodzinnego ucznia i udzielanie pomocy potrzebującym uczniom poprzez:

·       opiekę pedagoga szkolnego,

·       kierowanie do paradni psychologiczno-pedagogicznej,

·       kierowanie do zajęć w Świetlicy Terapeutycznej w Lewinie Brzeskim,

·       wnioskowanie do Ośrodka Pomocy Społecznej o udzielenie pomocy materialnej,

·       informowanie sądu, policji i innych instytucji o przypadkach zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu ucznia w jego środowisku rodzinnym,

·       wnioskowanie do Kuratorium o dofinansowanie bezpłatnego wypoczynku.

5.  zapewnienie uczniom  form rozwijania pasji i zainteresowań w postaci:

·       kół i klubów zainteresowań,

·       konsultacji przedmiotowych,

·       przygotowania do udziału w olimpiadach, konkursach i zawodach sportowych,

·       dodatkowych form pracy na ocenę celującą,

·       pełnienie roli lidera i asystenta.

6.  zapewnienie uczniom mającym trudności w nauce wsparcia dydaktyczno-wychowawczego w postaci:

·       zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,

·       konsultacji przedmiotowych,

·       dodatkowych form pracy,

·       umożliwienia poprawy ocen,

·       dostosowania wymagań do możliwości ucznia według zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej,

·       dostosowania warunków egzaminowania do zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej.

7.  stała współpraca z rodzicami poprzez:

·       organizowanie spotkań wychowawcy klasy z rodzicami w celu informowania o osiągnięciach ucznia, jego zachowaniu,

·       diagnozowanie oczekiwań rodziców wobec szkoły, angażowanie rodziców przy tworzeniu programu szkoły,

·       organizowanie dla rodziców szkoleń.

 

powrót

 

(C) Copyright 2006 Gimnazjum w Łosiowie

Strona główna | Przydatne linki| kontakt