SZKOŁA

UCZNIOWIE

RODZICE

STRONA PATRONA

PROJEKTY

Przedmiotowy system oceniania

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
TECHNIKA
 

OGÓLNE ZASADY OCENIANIA

1. Ocena jest jawna, obiektywna, wskazująca na pojawiające się braki i motywująca do poprawy i dalszej pracy.
2. W ciągu jednego semestru nauczyciel wystawia każdemu uczniowi co najmniej cztery oceny cząstkowe.
Oceny cząstkowe ustalone są według skali:
- celujący (6),
- bardzo dobry (5),
- dobry (4),
- dostateczny (3),
- dopuszczający (2),
- niedostateczny (l).
3. Uczeń ma prawo zgłosić jeden raz w trakcie semestru brak przygotowania do lekcji, bez podawania konkretnej przyczyny. Zgłoszenie nieprzygotowania skutkuje zwolnieniem ucznia z odpowiedzi oraz pracy domowej.
4. Uczeń po dłuższej niż jeden tydzień nieobecności w szkole może nie być oceniany, jeżeli nieobecność związana była z chorobą lub innymi sytuacjami losowymi, które go usprawiedliwiają.
5. Prace rysunkowe są oceniane w ciągu 2 tygodni i przekazane uczniom do wglądu.
6. Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną za pracę praktyczną w ciągu 2 tygodni od przekazania informacji o uzyskanej ocenie za daną pracę.

7. Uczeń ma prawo odwołać się od oceny końcoworocznej zgodnie z postanowieniami statutu.

I. Narzędzia sprawdzania wiedzy i umiejętności.

Sprawdzanie wiedzy i umiejętności ucznia odbywa się następującymi metodami:

częstotliwość w
semestrze
• ustne odpowiedzi, 1
• kartkówki z bieżącego materiału, 2
• pisemne sprawdziany po zamkniętej partii materiału, 1
• ćwiczenia praktyczne (praca na lekcji, w domu), 3
• aktywność na lekcji, indywidualnie
• prace domowe, 5
• zeszyt ćwiczeń.



Sprawdzaniu podlegają umiejętności i wiedza. W ogólności:

• umiejętne stosowanie terminów, pojęć i metod niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu,
• wyszukiwanie i stosowanie informacji,
• wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności,
• łączenie wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi podczas wykonywania ćwiczeń,
• współpraca i komunikowanie się w grupie (przekazywanie informacji, formułowanie pytań, organizacja pracy warsztatu pracy).


II. Waga poszczególnych stopni.

Przy ustalaniu oceny śródrocznej lub rocznej rozpatruje się wagę ocen cząstkowych. Waga ocen w kolejności od najwyższej:

• ćwiczenia praktyczne,
• prace pisemne (w tym sprawdziany, testy),
• odpowiedzi ustne oraz kartkówki,
• aktywność,
• prace domowe.

Opracowała: mgr Agnieszka Łabiak



powrót
 

   
(C) Copyright 2006 Gimnazjum w Łosiowie

Strona główna | Przydatne linki| kontakt