SZKOŁA

UCZNIOWIE

RODZICE

Strona patrona

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI SZKOLNEJ Z OKAZJI ŚWIĘTA EDUKACJI NARODOWEJ

 

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI SZKOLNEJ Z OKAZJI ŚWIĘTA EDUKACJI NARODOWEJ


Przygotowany przez Danutę Łozińską-Grygoyć – wychowawcę klasy III i wykonany przez klasę III Gimnazjum w Łosiowie

Pieśń:
I. Uczeń 1
"Gdybyśmy mogli przeszukać świat
i zobaczyć jak ten dzień powstaje
i wyłania się z otchłani wieków,
zrozumielibyśmy wtedy wartość
jednego dnia podarowanego człowiekowi"

Szanowne Grono Pedagogiczne!
Miło mi powitać wszystkich w tak uroczystym dniu, jakim jest Państwa Święto. Poeta mówił o wartości jednego dnia darowanego drugiemu człowiekowi. Państwo darujecie nam tych dni o wiele więcej. Tą skromną i trochę żartobliwą częścią artystyczną, chcemy podziękować za trud i życzliwe serce. Życzymy Państwu przede wszystkim wspaniałych uczniów, pogody ducha i pomyślności w życiu osobistym.
Zapraszamy na część artystyczną pod nazwą "Posiedzenie Rady Uczniowskiej".
(na scenę wchodzą uczniowie i siadają na krzesłach, przy biurku stoi dwoje uczniów, którzy pełnią rolę dyrekcji szkoły)
II. Uczeń 2 (dyrektor szkoły)
Szanowne Koleżanki i Koledzy. Witam Was serdecznie na dzisiejszym posiedzeniu. Ponieważ zbliża się Dzień KEN, więc spotkanie to w całości poświęcimy naszemu Gronu Pedagogicznemu. Musimy spowodować, by zaczęli nas postrzegać jako żywe istoty, by częściej się do nas uśmiechali. Proponuję przyjąć następujący porządek posiedzenia:
1. Powołanie protokolanta
2. Odczytanie wniosków z poprzedniego posiedzenia i stopień ich realizacji
3. Rzeczowa ocena nauczycieli
4. Żale uczniowskie
Kto jest za przyjęciem takiego porządku obrad?
(uczniowie podnoszą ręce) Dziękuję i oddąję głos koledze.
Uczeń 3 (wicedyrektor - wstaje i odczytuje)
- Wnioski z poprzedniego posiedzenia:
1. Ograniczyć stawianie jedynek - niezrealizowany
2. Skrócić czas lekcji z 45 do 30 min. - niezrealizowany
3. Wydłużyć wszystkie przerwy do 25 min. - niezrealizowany
4. Przynosić ze sobą do szkoły deskorolki, tel. komórkowe, laptopy - w trakcie realizacji
5. Nie zmieniać obuwia. - w trakcie realizacji
6. Pozyskać sponsorów na powiększenie sklepiku szkolnego z możliwością darmowego zaopatrywania się w słodycze - niezrealizowany
Dziękuję.
Uczeń 2. Dziękuję koledze. Sami kochani widzicie jak ciężko z tymi nauczycielami. Teraz przechodzimy do punktu trzeciego, to jest do konkretnej oceny naszych pedagogów.
Uczeń 4. (przerywając) Tak, tak. Należy wszystkich sprawiedliwie ocenić, tak jak oni nas oceniają. Sami zapomnieli jak byli uczniami.
Uczeń 5. Gnębią nas!
Uczeń 6. Rzadko się uśmiechają!
Uczeń 7. Nie znają się na żartach!
Uczeń 8. Za dużo zadają!
Uczeń 2. Kochani, proszę o ciszę. Proponuję naszą dyskusję ukierunkować, w przeciwnym razie będziemy tu siedzieć do wieczora. Przypominam, że każdy nauczyciel według naszego Uczniowskiego S. O., maksymalnie może zdobyć 50 punktów Proszę to zaprotokołować. Przegląd rozpoczynamy od matematyczek.
Uczeń 5. Uważam, że nasze matematyczki całkiem dobrze liczą, a w rzeczywistości nie potrafią zastosować teorii w praktyce. Pracują za takie marne grosze. Czyli teoria mija się z praktyką.
Uczeń 6 Ale nam się za to jedynaczki stawia. Proponuję po 20 punktów.
Uczeń 7. Nie zgadzam się. Moja propozycja to 15
Uczeń 2. Zarządzam głosowanie. Kto jest za 20-oma punktami, kto za 15-ma, kto się wstrzymał od głosu? (uczniowie podnoszą ręce) Proszę zaprotokołować: większością głosów, przyznajemy matematyczkom po 15 punktów. Przypominam o prawidłowej pisowni słowa punktów. Chyba was czegoś nauczył ten polonista.
Uczeń 4. To taki nieżyciowy facet. Myśli, że człowiek ma czas na czytanie lektur, naukę wierszy, wypracowania.
Uczeń 5. Proponuję 16 punktów. Nie jest tak uciążliwy jak matematyczki.
Uczeń 8. A anglistka?
Uczeń 4. 18 punktów może pomoże dostać pracę w Unii?
Uczeń 2. Przechodzimy do przyrody. Słucham propozycji.
Uczeń 7. Proponuję 20 pkt. Choć przedmiot życiowy, za mało jednak obcowania z przyrodą ciągle w klasie, a gdzie łono natury?
Uczeń 2. Przechodzimy teraz do historyka i historii, która...
Uczeń 5. ...ciągle się powtarza. Wymyśliliby coś nowego.
Uczeń 6. Ale nie zadaje tyle co inni. Proponuję 25 pkt.
Uczeń 2. Teraz przedmioty artystyczne.
Uczeń 6. To wspaniała kobieta. Dać jej 30 pkt. Mój tata mówił, że prawdziwa sztuka, to nasza plastyczka. Nie wiem co miał na myśli.
Uczeń 10. Wszystkim w - fistom proponuję po 35pkt. Jako jedyni w tej szkole nic nie zadają do domu.
Uczeń 2. Została nam jeszcze jedna grupa nauczycieli-renciści i emeryci. Proponuję po 50pkt.
Uczeń 7.
Choć ich dobrze nie znamy
To 50 punktów popieramy.
Znali ich nasi rodzice,
Gdy uczyli jak błyskawice.
A teraz cóż im zostało?
Na chleb mało ostało.
Tak się starali, krzyczeli,
By teraz na życie nie mieli.
Uczeń 1.
A teraz zapraszamy na część bardziej „poważną”:
Piosenka- „Nauczycielom". (śpiewana przez 1 ucznia z refrenem chóru)
Uczeń 10. Wiersz – „Nadzieja”
My , którzy czasem przy tablicy
spłoszony wzrok wbijamy w ścianę,
jakby zrządzeniem tajemniczym
tam się ukryło rozwiązanie;
My , którzy w głowie ciągłe psoty,
o których: szelmy – mówisz może,
z którymi zawsze masz kłopoty,
My Cię kochamy profesorze!
I wiemy, nieraz noc, Ty jeszcze
Pracujesz z trudem twarz zmęczona
Pochyla się , Ty oczy przetrzesz,
Odkładasz zeszyty.
Myślisz o nas.
Czy aby ci, dla których serce
Tak mocno i tak tkliwie bije,
Których nad życie kochasz-
tak będą żyć, jak Ty dziś żyjesz.
Czy będą prawi? I czy zawsze
Swą wiedzą będą innym służyć?
Czy będą prosto w oczy patrzeć
i nie odwracać się od ludzi?
My młodzi
patrzymy przez szyby źrenic
na tablice życia
na mnóstwo znaków nieznanych
patrzymy i odchodzimy zdziwieni
nie potrafimy nie chcemy nie rozumiemy.
Wy przychodzicie z księgą doświadczenia
czytając nam ją jak dobrzy koledzy,
uczycie życie ważyć i doceniać
i ideałów szukać w wielkiej wiedzy.
Za Wasz wysiłek, za trud długich godzin
spędzonych w szkole nad nami
w dniu Święta Serdecznie dziękujemy!

Uczeń 11. wiersz.
Choć o szkole każdy myśli co innego,
To wszyscy wnet dojdą do wniosku jednego.
Że choć w szkole nuda i źle bywa może,
To bez niej sto razy i nudniej i gorzej.
Bo szkoła to miejsce takie najdziwniejsze, Które z lat upływem staje się piękniejsze,
I najcudowniejszą mają ją w pamięci
Nie ci, co tu chodzą - ale absolwenci.

Uczeń 1. A teraz niespodzianka muzyczna! Do wysłuchania piosenki zapraszamy panie, które uczą chemii i fizyki
Chór Piosenka na melodię: „Tak bardzo się starałem" z repertuaru „CZERWONYCH GITAR" według tekstu własnego:
Kto dla Pani wkuwał wzory
H2O i SO4, kto, no właśnie kto?
Kto dowodził wielu racji
Dzięki chemicznym reakcjom, kto,
No właśnie kto?
Ref.: Tak bardzo się starałem
By Pani spytała mnie.
Nad chemią wciąż wzdychałem,
Czemu Pani znowu mówi:: „źle"?
Przecież dałem sobie radę
z niejedną trudną zasadą, ja, tak tylko ja.
Rozpoznałem kwas siarkowy,
No i także azotowy, ja, tak tylko ja.
Ref.: Tak bardzo...

Kto na lekcji ani razu
Nie pomylił cieczy z gazem, kto,
No właśnie kto?
Kto poznał prawo ciążenia,
Które w świecie tyle zmienia, kto,
No właśnie kto?
Ref: Tak bardzo... (zamiast nad chemią śpiewaj nad fizą)
Ja wciąż śniłem o Einsteinie,
bo na fizie było fajnie, ja, tak tylko ja.
Gdyby Pani tylko chciała,
To obliczę masę ciała, ja, tak właśnie ja.
Ref: Tak bardzo...

Uczeń 4 Wiersz pt. "Wiersz o wielkiej wdzięczności".
Ja w tym wierszu wypowiadam całego siebie
dla was i o was, nauczyciele,
fizycy i matematycy,
poloniści i biologowie
pochwałę waszej pracy
śpiewam w gorącym słowie.
Bezmierny mój dług wdzięczności,
więc strof mi potrzeba jak w słońcu
grająca kapela
żeby po całym kraju rozsławił, a
rozgłosił
wysiłek nauczyciela.
Jakże nie pisać wiersza
jakże nie płonąć w podzięce
za światło, co się rozszerza, za dar najpiękniejszy, za wiedzę.

Uczeń 3.
" Gdyby nie było nauczycieli proszę ja dzieci, wszyscy bylibyśmy analfabeci. Nauczyciele wiedzą się dzielą - więc dziękujemy nauczycielom.

Uczeń 4.
Nauczyciele, drodzy koledzy, wciąż pomnażają nasz zasób wiedzy. Za to mnożenie dziś naszym zdaniem, należy im się podziękowanie.
Uczeń 5.
Kłaniam się gęsim piórem wszystkim bakałarzom, pochwalam, że języków w szkołach uczyć się każą. Niech więc żyje nam sto lat i niech będzie zdrowy ten, kto uczy nas polskiej oraz obcej mowy.
Uczeń 6.
Potrafię drogę odnaleźć wszędzie, ale na pewno bym nie potrafił, gdybym nie słuchał nauczyciela, który nauczył mnie geografii.
Uczeń 7.
Wf lubiany jest w każdej szkole. Na wychowanie fizyczne kolej. Pan nauczyciel wf-u niech żyje, w okrzykach każdy z nas rekord bije.
Uczeń 8.
Historia w szkole wielką gra rolę, więc ucz się historii ty "matole".
Uczeń 9.
Pan woźny z dzwonkiem i pękiem kluczy, to nasz przyjaciel, ładu nas uczy, więc do okrzyku dzwonek nas wzywa. Niech żyje woźny! Woźnemu wiwat.

Chór - Piosenka pt. " Pan woźny"(na melodię "Warszawa da się lubić")
Pan woźny da się lubić.
Pan woźny da się lubić.
Z woźnym zeszyt można znaleźć.
Z woźnym tremę można zgubić.
Wiadoma rzecz przyjaciel.
I każde słowo zbędne. I
w ogóle i w szczególe
I pod każdym innym względem.

Uczeń 2 Na zakończenie znowu coś na wesoło:
Uczeń 3

Lekcja biologii
-Na lekcji biologii nauczycielka wezwała do odpowiedzi Jasia. Pokazała mu obrazki ptasich nóg i kazała podać nazwy wszystkich ptaków. Jaś nie odpowiedział poprawnie na jej pytanie. -Przypomnij mi swoje nazwisko, chcąc wstawić mu jedynkę do dziennika. -Jak pani jest taka mądra, to proszę mnie rozpoznać po nogach.

Uczeń 6.
Lekcja matematyki
-Kaziu, ile to jest dwa minus dwa? -pyta nauczyciel. -Jeden
-Źle. Jeśli masz dwa ciastka, jedno w jednej kieszeni, a drugie w drugiej kieszeni i zjesz obydwa, to co ci zostanie? -Okruszki, panie profesorze.

Drodzy Nauczyciele, Kochani Wychowawcy, Szanowni Pracownicy naszej szkoły, z okazji Dnia Edukacji Narodowej cała społeczność uczniowska pragnie złożyć Państwu najlepsze, najserdeczniejsze, płynące wprost z serca życzenia: sukcesów w dalszej pracy, satysfakcji z podjętego trudu oraz wyrazów wdzięczności od młodzieży.

 

powrót

 

(C) Copyright 2006 Gimnazjum w Łosiowie

Strona główna | Przydatne linki| kontakt