INFORMATOR DLA RODZICÓW
Gimnazjum w Łosiowie im. Polskich Noblistów rok szkolny 2014/2015
Organizacja roku szkolnego:
zimowa przerwa świąteczna 22 XII- 31 XII 2014r.
ferie zimowe 19 I – 1 II 2015r.
wiosenna przerwa świąteczna 2 IV – 7 IV 2015r.
zakończenie roku szkolnego 26 VI 2015r.
Terminarz zebrań z rodzicami:
10 września 2014r.
29 października 2014r.
9 grudnia 2014r.
14 stycznia 2015r.
25 marca 2015r.
13 maja 2015r.
Dni wolne od zajęć dydaktycznych:
10 X 2014r.
– poniedziałek przed Świętem Niepodległości
2 I 2015r.
– piątek po Nowym Roku
5 I 2015r.
– poniedziałek przed Świętem Trzech Króli
21,22,23 IV 2015r.
– egzamin III klas gimnazjum
5 VI 2015r.
- piątek po Bożym Ciele
Projekt edukacyjny
Począwszy od roku szkolnego 2010/2011 uczniowie klas gimnazjum, w których
obowiązuje nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego, mają obowiązek
zrealizować, pod opieką nauczycieli, zespołowy projekt edukacyjny.
W bieżącym roku szkolnym obowiązek ten dotyczy więc uczniów klas I i II
gimnazjum (w klasach III realizowana jest jeszcze dotychczasowa podstawa
programowa).
Projekt edukacyjny to jedna z aktywizujących metod nauczania, która stawia na
wspólne działanie nauczycieli i uczniów i może być zastosowana do realizacji
każdego przedmiotu. Zdaniem resortu zespołowe, planowe działanie uczniów, mające
na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod,
sprzyja osiąganiu wysokich efektów uczenia się, rozwija samodzielność w
podejmowaniu decyzji, zwiększa motywację uczniów, a także uczy dobrej
organizacji pracy.
Uczniowie będą realizować projekt pod opieką nauczyciela, przechodząc kolejno
przez następujące etapy:
•wybór tematu projektu – zakres tematyczny może dotyczyć realizowanych w danej
klasie treści nauczania lub też wykraczać poza wymagania zawarte w podstawie
programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum,
•określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji,
•wykonanie zaplanowanych działań,
•publiczne przedstawienie rezultatów projektu.
Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego będzie brany pod uwagę przy
wystawianiu ocen zachowania. Odpowiedni zapis należy wprowadzić do
wewnątrzszkolnych kryteriów oceniania zachowania. Gimnazja powinny dostosować
swoje statuty w tym zakresie do 30 listopada 2010 r. Stosowna adnotacja na temat
udziału ucznia w projekcie oraz tematu projektu będzie też zamieszczana na
świadectwie ukończenia gimnazjum.
Tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor gimnazjum może zwolnić
ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – wtedy na świadectwie ukończenia
gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w
realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Obowiązek realizacji projektu edukacyjnego wskazano w § 21a dodanym do rozp.
MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania
sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 83 poz. 562,
z późn. zm.) na mocy nowelizacji z dn. 20 sierpnia 2010 r. (Dz.U. Nr 156, poz.
1046).