Statut Gimnazjum w Łosiowie im Polskich Noblistów.
ROZDZIAŁ V
Organizacja nauczania i wychowania
§ 61.
Formy pracy dydaktycznej i wychowawczej.
1.
Szkoła realizuje cele i zadania statutowe z wykorzystaniem wszystkich dostępnych
form pracy z uczniem, osiągnięć nowoczesnej dydaktyki, uwzględniając tradycje
Szkoły.
2.
Zajęcia w szkole prowadzone są:
1)
w systemie klasowo-lekcyjnym, godzina lekcyjna trwa 45 min.;
2)
w grupach tworzonych z poszczególnych oddziałów, z zachowaniem
zasad podziału na grupy, opisanych w niniejszym statucie;
3)
w strukturach międzyoddziałowych, tworzonych z uczniów z tego
samego etapu edukacyjnego: zajęcia z języków obcych, religii, zajęcia
fakultatywne, zajęcia WF-u, zajęcia artystyczne, techniczne;
4)
w strukturach międzyklasowych, tworzonych z uczniów z różnych
poziomów edukacyjnych: zajęcia z j. obcego, specjalistyczne z WF-u, zajęcia
artystyczne, techniczne, z edukacji dla bezpieczeństwa;
5)
w toku nauczania indywidualnego;
6)
w formie realizacji indywidualnego toku nauczania lub programu
nauczania;
7)
w formie zajęć pozalekcyjnych: koła przedmiotowe, koła
zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, inne formy pomocy
psychologiczno-pedagogicznej;
8)
w systemie wyjazdowym o strukturze międzyoddziałowej i
międzyklasowej: obozy naukowe, wycieczki turystyczne i krajoznawcze, białe i
zielone szkoły, wymiany międzynarodowe, obozy szkoleniowo- wypoczynkowe w
okresie ferii letnich;
3.
Dyrektor szkoły na wniosek Rady rodziców i Rady Pedagogicznej może wzbogacić
proces dydaktyczny o inne formy zajęć, nie wymienione w ust.3.
4.
Godziny zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt. 2 Karty Nauczyciela
przeznaczane są na zajęcia wpływające na zwiększenie szans edukacyjnych,
rozwijanie uzdolnień i umiejętności uczniów, zajęcia opieki świetlicowej.
Przydział godzin następuje w terminie do 15 września każdego roku szkolnego, po
rozpatrzeniu potrzeb uczniów i szkoły z uwzględniłem deklaracji nauczycieli.
§ 62.
Zasady podziału na grupy i tworzenia struktur międzyddziałowych i
międzyklasowych.
1.
Uczniowie klas pierwszych wraz z podaniem o przyjęcie do szkoły składają
deklarację wyboru poziomu nauczania języka nowożytnego na:
a.
poziomie III.0 – dla początkujących;
b.
poziomie III.1 – dla kontynuujących naukę.
2.
W
pierwszym tygodniu września każdego roku szkolnego przeprowadza się sprawdzian
kompetencyjny z języka nowożytnego. Na podstawie jego wyników dokonuje się
tworzenia grup międzyoddziałowych o określonym poziomie znajomości języka.
3.
Uczniowie klas pierwszych gimnazjum przed zakończeniem roku szkolnego, dokonują
wyboru rodzaju zajęć artystycznych i technicznych z oferty tych zajęć
zaproponowanych przez dyrektora szkoły, w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną i po
uwzględnieniu możliwości organizacyjnych szkoły.
4.
Uczniowie klas pierwszych gimnazjum w pierwszym tygodniu roku szkolnego
dokonują wyboru form realizacji 2 godzin wychowania fizycznego z ofert tych
zajęć zaproponowanych przez dyrektora szkoły w porozumieniu z organem
prowadzącym i zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców i
uwzględnieniu bazy sportowej szkoły, możliwości kadrowych, miejsca zamieszkania
uczniów oraz tradycji sportowych danego środowiska lub szkoły.
5.
Zajęcia, o których mowa w ust. 4 mogą być realizowane jako zajęcia lekcyjne,
pozalekcyjne lub pozaszkolne w formach:
a)
zajęć sportowych;
b)
zajęć rekreacyjno-zdrowotnych;
c)
zajęć tanecznych;
d)
aktywnych form turystyki.
6.
Dopuszcza się łączenie dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego w
formie zajęć określonych w ust. 5 z zachowaniem liczby godzin przeznaczonych na
te zajęcia w okresie nie dłuższym niż 4 tygodnie.
7.
Na
zajęciach edukacyjnych i informatycznych dokonuje się podziału na grupy w
oddziałach liczących 24 uczniów i więcej, z tym, że liczba uczniów w grupie nie
może przekraczać liczby stanowisk komputerowych w pracowni komputerowej.
8.
Na
obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych, w grupach o różnym
stopniu zaawansowania znajomości języka, zajęcia prowadzone są w grupach
oddziałowych, międzyoddziałowych i międzyklasowych od 10 do 24 uczniów. Jeżeli w
szkole są tylko dwa oddziały tego samego etapu edukacyjnego, zajęcia z języków
obcych oraz przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym
mogą być prowadzone w grupach międzyoddziałowych liczących nie mniej niż 7 osób.
9.
Podczas zajęć edukacyjnych z edukacji dla bezpieczeństwa, obejmujących
prowadzenie ćwiczeń z zakresu udzielania pierwszej pomocy dokonuje się podziału
na grupy w oddziale liczącym więcej niż 30 osób, na czas prowadzenia ćwiczeń.
10.
Oddziały liczące mniej niż 30 osób mogą być dzielone na grupy na czas ćwiczeń z
zakresu udzielania pierwszej pomocy za zgodą organu prowadzącego.
11.
Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12 do 26
uczniów. Dopuszcza się tworzenie grup międzyoddziałowych lub międzyklasowych.
12.
Zajęcia wychowania fizycznego we wszystkich klasach gimnazjum mogą być
prowadzone oddzielnie dla dziewcząt i chłopców.
13.
Na
zajęciach edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, jeżeli z programu wynika
konieczność prowadzenia ćwiczeń, w tym laboratoryjnych (biologia, fizyka,
astronomia, chemia, przyroda, przysposobienie obronne) dokonuje się podziału na
grupy, jeżeli oddział liczy 31 uczniów i więcej.
§ 63.
Dyrektor szkoły opracowuje ramowy plan nauczania dla danego oddziału lub klas na
cały okres kształcenia z zachowaniem minimalnej liczby godzin edukacyjnych
określonych w przepisach prawa.
§ 64.
Uczniom niepełnoletnim na życzenie rodziców (prawnych opiekunów) szkoła
organizuje naukę religii zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 65.1.
Uczniom danego oddziału lub grupie międzyoddziałowej organizuje się zajęcia z
zakresu wiedzy o życiu seksualnym, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego
rodzicielstwa w ramach godzin do dyspozycji dyrektora w wymiarze 14 godzin w
każdej klasie, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy chłopców i dziewcząt.
a.
Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, o których mowa w
ust.1, jeżeli jego rodzice (prawni opiekunowie) zgłoszą dyrektorowi szkoły w
formie pisemnej sprzeciw wobec udziału ucznia w zajęciach.
b.
Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocje ucznia dla
klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
§ 66.1. Uczeń może być zwolniony z ćwiczeń na lekcjach wychowania
fizycznego i z pracy przy komputerze na zajęciach informatyki, drugiego języka
po spełnieniu warunków:
1)
lekcje wychowania fizycznego, informatyki, drugi język z których uczeń ma być
zwolniony umieszczone są w planie zajęć jako pierwsze lub ostatnie w danym dniu,
2)
rodzice ucznia wystąpią z podaniem do Dyrektora Szkoły, w którym wyraźnie
zaznaczą, że przejmują odpowiedzialność za ucznia w czasie jego nieobecności na
zajęciach.
2.
Uczeń zwolniony z
ćwiczeń na lekcjach wychowania fizycznego i z pracy przy komputerze na zajęciach
informatyki, ma obowiązek uczęszczać na lekcje tego przedmiotu, jeżeli w
tygodniowym planie zajęć są one umieszczone w danym dniu pomiędzy innymi
zajęciami lekcyjnymi.
3.
Uczeń zwolniony z ćwiczeń na lekcji wychowania fizycznego jest objęty opieką
przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
4.
Uczeń nabiera uprawnień do zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego,
informatyki, drugiego języka po otrzymaniu decyzji Dyrektora Szkoły.
Zwolnienie ucznia z wychowania fizycznego
………………………….
………………………….
Pieczęć szkoły
(
miejscowość, data)
DECYZJA NR ………/ 20……r.
DEREKTORA GIMNAZJUM W ŁOSIOWIE
z dnia ………………… 20….r.
w sprawie zwolnienia ucznia klasy …….. , ……………………………………. z wychowania fizycznego
( imię i nazwisko)
Na podstawie
§ 8 ust. 1, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r.
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (
Dz. U. z 2007r. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.*) na wniosek Państwa
……………………………………………
Zwalniam
………………………………………………….. ucznia klasy …….. Gimnazjum w Łosiowie
( imię i nazwisko)
Z zajęć wychowania fizycznego w okresie od ……………..20…..r. do
……………………20….r
Uzasadnienie
Decyzja o zwolnieniu ucznia klasy …….., ……………………………………….. z
wychowania fizycznego
( imię i nazwisko)
Została wydana w odpowiedzi na pisemny wniosek rodziców, Państwa
……………………………………..
z dnia …………..20 ….r. o ograniczonych możliwościach uczestnictwa w
zajęciach wychowania fizycznego.
Pouczenie
Na planowanych zajęciach wychowania fizycznego, w wynikających z
planu lekcji klasie ………,
uczeń jest obowiązany przebywać pod opieką nauczyciela prowadzącego
te zajęcia- § ….. Statutu Szkoły.
Uczeń jest zwolniony z zajęć z wykonywania ćwiczeń fizycznych i
poddania się ocenie osiągnięć umiejętności i sprawności fizycznej.
…………………………………
podpis
Dyrektora Szkoły
Otrzymują:
1.
Państwo
………………………….
2.
Nauczyciel
W-F w klasie …………………………
3.
Wychowawca
klasy ……………………………….
4.
a/a
*Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z
2007r. Nr 130, poz. 906 i 907 oraz z 2008. Nr 3, poz. 9 i Nr 178, poz. 1097
…………………………………
Łosiów, ……………………
( imię i nazwisko opiekuna dziecka)
………………………………..
………………………………..
( adres zamieszkania)
Dyrektor
Gimnazjum w
Łosiowie
im. Polskich
Noblistów
§ 67.
Dyrektor szkoły, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) oraz na podstawie
opinii poradni publicznej, w tym publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym niepublicznej
poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art.71 ust.3b
ustawy o systemie oświaty, zwalnia ucznia z wadą słuch, z głęboką dysleksją
rozwojową, ze sprzężonymi niepełnosprawnościami lub z autyzmem z nauki drugiego
języka obcego. Zwolnienie może dotyczyć części lub całego okresu kształcenia w
danym typie szkoły.
§ 68.
Uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, posiadającymi orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego, którzy z powodu swojej niepełnosprawności nie
potrafią czytać lub pisać, mogą być zwolnieni przez dyrektora komisji okręgowej
z obowiązku przystąpienia do trzeciej części egzaminu gimnazjalnego na wniosek
rodziców (prawnych opiekunów) pozytywnie zaopiniowanych przez dyrektora szkoły.
§ 69.
W szczególnych
przypadkach losowych lub zdrowotnych, uniemożliwiających przystąpienie do
sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub odpowiedniej części tego egzaminu w
terminie do 20 sierpnia danego roku szkolnego, dyrektor komisji okręgowej, na
udokumentowany wniosek dyrektora szkoły, może zwolnić ucznia z obowiązku
przystąpienia do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub odpowiedniej jego
części. Dyrektor szkoły składa wniosek w porozumieniu z rodzicami (prawnymi
opiekunami) ucznia.
§ 70.
Dyrektor szkoły, na
wniosek rodziców (prawnych opiekunów) ucznia, w drodze decyzji administracyjnej
może zezwolić, po spełnieniu wymaganych warunków na spełnianie obowiązku nauki
lub obowiązku szkolnego poza szkołą.
§ 71.
Szkoła zapewnia uczniom
dostęp do Internetu zabezpieczają dostęp uczniom do treści, które mogą stanowić
zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju poprzez instalowanie oprogramowania
zabezpieczającego i ciągłą jego aktualizację.
§ 72.
Przerwy lekcyjne trwają
5minut, 10 minut, w tym jedna 20 minut.
§ 73.
Formy współpracy Szkoły z rodzicami.
1)
Współpraca Dyrektora Szkoły z rodzicami.
a) zapoznawanie rodziców z głównymi założeniami zawartymi w Statucie Szkoły,
m.in. organizacja Szkoły, zadaniami i zamierzeniami dydaktycznymi, wychowawczymi
i opiekuńczymi na zebraniach informacyjnych organizowanych dla rodziców i
uczniów przyjętych do klas I,
b) udział Dyrektora Szkoły w zebraniach Rady Rodziców - informowanie o bieżących
problemach Szkoły, zasięganie opinii rodziców o pracy Szkoły,
c)
przekazywanie informacji za pośrednictwem wychowawców klas o wynikach pracy
dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej podczas śródrocznych spotkań z
rodzicami,
d)
rozpatrywanie wspólnie z rodzicami indywidualnych spraw uczniowskich podczas
dyżurów dyrektora.
2)
Współdziałanie w zakresie:
a) doskonalenia organizacji pracy Szkoły, procesu dydaktycznego i wychowawczego,
b) poprawy warunków pracy i nauki oraz wyposażenia Szkoły,
c) zapewnienia pomocy materialnej uczniom.
3)
Wyjaśnianie problemów wychowawczych, przyjmowanie wniosków,
wskazówek dotyczących pracy Szkoły bezpośrednio przez członków Dyrekcji:
a) za pośrednictwem Klasowych Rad Rodziców,
b) za pośrednictwem Rady Rodziców.
4)
Formy współdziałania rodziców i nauczycieli:
a) rozmowy indywidualne z rodzicami uczniów klas pierwszych na początku roku
szkolnego w celu nawiązania ścisłych kontaktów, poznania środowiska rodzinnego,
zasięgniecie dokładnych informacji o stanie zdrowia dziecka, jego możliwościach
i problemach,
b) wspólne spotkania wszystkich nauczycieli z rodzicami klas pierwszych.
5)
Spotkania z rodzicami (według harmonogramu opracowanego przez
Dyrekcję Szkoły):
a) przekazywanie informacji o ocenach uczniów i problemach wychowawczych,
b) ustalenie form pomocy,
c) wprowadzenie rodziców w system pracy wychowawczej w klasie i szkole,
d)wspólne rozwiązywanie występujących problemów, uwzględnianie propozycji
rodziców, współtworzenie zadań wychowawczych do realizacji w danej klasie,
e) omawianie czytelnictwa uczniów i innych spraw dotyczących uczniów i Szkoły,
f) zapraszanie rodziców do udziału w spotkaniach okolicznościowych (np. z okazji
rozpoczęcia roku szkolnego, imprezy klasowej, zakończenia roku szkolnego,
pożegnania absolwentów itp.),
g) udział rodziców w zajęciach pozalekcyjnych: wycieczkach, rajdach, biwakach,
komersach, imprezach sportowych,
h) zapoznanie z procedurą oceniania i klasyfikowania uczniów oraz zasadami
usprawiedliwiana nieobecności przez uczniów.
6)
Indywidualne kontakty:
a) wizyty wychowawcy w domach uczniów stwarzających problemy wychowawcze,
b) kontakty wychowawcy i nauczycieli z rodzicami uczniów osiągających bardzo
słabe wyniki w nauce poprzez rozmowy telefoniczne, korespondencję, przekazywanie
informacji w zeszytach przedmiotowych przez nauczycieli poszczególnych
przedmiotów, kontakty osobiste,
c) udział rodziców w wychowawczych lekcjach otwartych,
d) udzielanie rodzicom pomocy pedagogicznej, kierowanie (za zgodą
rodziców) do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
e) obowiązkowe informowanie rodziców przez wychowawcę, po konsultacji z
nauczycielami, o przewidywanej dla ucznia ocenie niedostatecznej z zajęć
edukacyjnych według warunków określonych w Wewnątrzszkolnych Zasadach
Oceniania.
§ 74.
Indywidualny tok nauki.
1.
Szkoła umożliwia realizację indywidualnego toku nauki lub realizację
indywidualnego programu nauki
zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. (Dz.U. Nr 3, poz. 28 )
w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok
nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki, realizację
indywidualnego toku nauki –ITN.
2.
Uczeń ubiegający się o ITN powinien wykazać się:
1)
wybitnymi uzdolnieniami i zainteresowaniami z jednego, kilku lub wszystkich
przedmiotów;
2)
oceną celującą lub bardzo dobrą z tego przedmiotu/przedmiotów) na koniec
roku/semestru.
3.
Indywidualny tok nauki
może być realizowany według programu nauczania objętego szkolnym zestawem
programów nauczania lub indywidualnego programu nauki.
4.
Zezwolenie na
indywidualny program nauki lub tok nauki może być udzielone po upływie co
najmniej jednego roku nauki, a w uzasadnionych przypadkach – po śródrocznej
klasyfikacji.
5.
Uczeń może realizować
ITN w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
przewidzianych w planie nauczania danej klasy.
6.
Uczeń objęty ITN może
realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub
więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego.
7.
Z wnioskiem o udzielenie
zezwolenia na ITN mogą wystąpić:
1)
uczeń - z tym ,że uczeń niepełnoletni za zgodą rodziców (prawnych opiekunów);
2)
rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego ucznia;
3)
wychowawca klasy lub nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, których dotyczy
wniosek – za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego.
8.
Wniosek składa się do
Dyrektora za pośrednictwem wychowawcy oddziału, który dołącza do wniosku opinię
o predyspozycjach, możliwościach, oczekiwaniach i osiągnięciach ucznia.
9.
Nauczyciel prowadzący
zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek, opracowuje program nauki lub
akceptuje indywidualny program nauki opracowany poza szkołą.
10.
W pracy nad
indywidualnym programem nauki może uczestniczyć nauczyciel prowadzący zajęcia
edukacyjne w szkole wyższego stopnia, nauczyciel doradca metodyczny, psycholog,
pedagog zatrudniony w szkole oraz zainteresowany uczeń.
11.
Po otrzymaniu wniosku, o
którym mowa w ust.8 dyrektor szkoły zasięga opinii Rady Pedagogicznej i
publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
12.
Dyrektor Szkoły zezwala
na ITN, w formie decyzji administracyjnej w przypadku pozytywnej opinii Rady
Pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni
psychologiczno-pedagogicznej.
13.
W przypadku zwolnienia
na ITN, umożliwiający realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu
nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas wymaga jest pozytywna opinia organu
nadzoru pedagogicznego.
14.
Zezwolenia udziela się
na czas określony nie krótszy niż jeden rok szkolny.
15.
Uczniowi przysługuje
prawo wskazania nauczyciela, pod którego kierunkiem chciałby pracować.
16.
Uczniowi, któremu
zezwolono na ITN, dyrektor szkoły wyznacza nauczyciela-opiekuna i ustala zakres
jego obowiązków, w szczególności tygodniową liczbę godzin konsultacji – nie
niższą niż 1 godz. tygodniowo i nie przekraczającą 5 godz. miesięcznie.
17.
Uczeń realizujący ITN
może uczęszczać na wybrane zajęcia edukacyjne do danej klasy lub do klasy
programowo wyższej, w tej lub w innej szkole, na wybrane zajęcia w szkole
wyższego stopnia albo realizować program we własnym zakresie.
18.
Uczeń decyduje o
wyborze jednej z następujących form ITN:
1)
uczestniczenie w lekcjach przedmiotu objętego ITN oraz jednej godzinie
konsultacji indywidualnych;
2)
zdanie egzaminu klasyfikacyjnego z przedmiotu w zakresie materiału
obowiązującego wszystkich uczniów w danym semestrze lub roku szkolnym na ocenę
co najmniej bardzo dobrą i w konsekwencji uczestniczenie tylko w zajęciach
indywidualnych z nauczycielem.
19.
Konsultacje
indywidualne mogą odbywać się w rytmie 1 godziny tygodniowo lub 2 godziny co dwa
tygodnie.
20.
Rezygnacja z ITN oznacza
powrót do normalnego trybu pracy i oceniania.
21.
Uczeń realizujący ITN
jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego, przeprowadzonego w
terminie ustalonym z uczniem.
22.
Kontynuowanie ITN jest
możliwe w przypadku zdania przez ucznia rocznego egzaminu klasyfikacyjnego na
ocenę co najmniej bardzo dobrą.
23.
Decyzję w sprawie ITN
należy każdorazowo odnotować w arkuszu ocen ucznia.
24.
Do arkusza ocen wpisuje
się na bieżąco wyniki klasyfikacyjne ucznia uzyskane w ITN.
25.
Na
świadectwie promocyjnym ucznia, w rubryce: „Indywidualny program lub tok nauki”,
należy odpowiednio wymienić przedmioty wraz z uzyskanymi ocenami. Informację o
ukończeniu szkoły lub uzyskaniu promocji w skróconym czasie należy odnotować w
rubryce „Szczególne osiągnięcia ucznia”.
§ 75.
Dokumentowanie przebiegu nauczania, wychowania i opieki.
1.
Szkoła prowadzi dokumentację nauczania i działalności wychowawczej i opiekuńczej
zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
2.
W
szkole wprowadza się dodatkową dokumentację:
1)
Dziennik lekcyjny nauczyciela.
3.
Przebieg zajęć w grupach międzyoddziałowych, międzyklasowych i w grupach,
utworzonych z podziału oddziału nauczyciel edukacji przedmiotowej odnotowuje w
Dzienniku lekcyjnym nauczyciela.
4.
Dziennik lekcyjny nauczyciela zawiera:
1)
Nazwisko i imię nauczyciela;
2)
Nazwę realizowanych zajęć;
3)
Wykaz tematów zajęć poszczególnych zajęć, podpis nauczyciela
potwierdzający ich przeprowadzenie oraz frekwencja uczniów na poszczególnych
zajęciach.
4)
Wykaz uczniów wchodzących w skład grupy wraz z podaniem symbolu oddziału
macierzystego;
5)
Rubryki do odnotowywania frekwencji na planowanych zajęciach;
6)
Wykaz ocen cząstkowych w poszczególnych okresach szkolnych;
7)
Wykaz ocen śródrocznych i rocznych.
5.
Nauczyciel, który jest zobowiązany do prowadzenia własnego dziennika lekcyjnego
jest zobowiązany wypełniać go z zasadami obowiązującymi przy prowadzeniu
obowiązującej dokumentacji szkolnej.
6.
Dziennik lekcyjny nauczyciela jest własnością szkoły.
powrót
|