SZKOŁA
UCZNIOWIE
RODZICE
STRONA PATRONA
PROJEKTY
|
Przedmiotowy system oceniania
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
TECHNIKA
OGÓLNE ZASADY OCENIANIA
1. Ocena jest jawna, obiektywna, wskazująca na pojawiające się braki i
motywująca do poprawy i dalszej pracy.
2. W ciągu jednego semestru nauczyciel wystawia każdemu uczniowi co najmniej
cztery oceny cząstkowe.
Oceny cząstkowe ustalone są według skali:
- celujący (6),
- bardzo dobry (5),
- dobry (4),
- dostateczny (3),
- dopuszczający (2),
- niedostateczny (l).
3. Uczeń ma prawo zgłosić jeden raz w trakcie semestru brak przygotowania do
lekcji, bez podawania konkretnej przyczyny. Zgłoszenie nieprzygotowania skutkuje
zwolnieniem ucznia z odpowiedzi oraz pracy domowej.
4. Uczeń po dłuższej niż jeden tydzień nieobecności w szkole może nie być
oceniany, jeżeli nieobecność związana była z chorobą lub innymi sytuacjami
losowymi, które go usprawiedliwiają.
5. Prace rysunkowe są oceniane w ciągu 2 tygodni i przekazane uczniom do wglądu.
6. Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną za pracę praktyczną w ciągu 2
tygodni od przekazania informacji o uzyskanej ocenie za daną pracę.
7. Uczeń ma prawo odwołać się od oceny końcoworocznej zgodnie z postanowieniami
statutu.
I. Narzędzia sprawdzania wiedzy i umiejętności.
Sprawdzanie wiedzy i umiejętności ucznia odbywa się następującymi metodami:
częstotliwość w
semestrze
• ustne odpowiedzi, 1
• kartkówki z bieżącego materiału, 2
• pisemne sprawdziany po zamkniętej partii materiału, 1
• ćwiczenia praktyczne (praca na lekcji, w domu), 3
• aktywność na lekcji, indywidualnie
• prace domowe, 5
• zeszyt ćwiczeń.
Sprawdzaniu podlegają umiejętności i wiedza. W ogólności:
• umiejętne stosowanie terminów, pojęć i metod niezbędnych w praktyce życiowej i
dalszym kształceniu,
• wyszukiwanie i stosowanie informacji,
• wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności,
• łączenie wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi podczas
wykonywania ćwiczeń,
• współpraca i komunikowanie się w grupie (przekazywanie informacji,
formułowanie pytań, organizacja pracy warsztatu pracy).
II. Waga poszczególnych stopni.
Przy ustalaniu oceny śródrocznej lub rocznej rozpatruje się wagę ocen
cząstkowych. Waga ocen w kolejności od najwyższej:
• ćwiczenia praktyczne,
• prace pisemne (w tym sprawdziany, testy),
• odpowiedzi ustne oraz kartkówki,
• aktywność,
• prace domowe.
Opracowała: mgr Agnieszka Łabiak
powrót
|